2014. július 6.

Sárgarépa főzelék bazsalikommal

Szép narancssárga sárgarépa főzelék.... ez is egy olyan emlék, ami gyerekkoromból maradt meg. Tejjel készült nálunk, kicsit édesen, majdhogy nem desszertnek is ehető volt. Egy kicsit megújítva és csipetnyivel több ízt belevíve készítettem el, mert mikor, ha nem most? A nyár derekán, amikor akár hidegen is falatozhatunk belőle.



Hozzávalók:

4 db sárgarépa
vöröshagymakrém
1 gerezd fokhagyma
1 lime v. citrom
1 evőkanál méz
1 kis ág rozmaring
2 dl tej
2 teáskanál kukorica keményítő
narancsbors, vagy színes bors frissen őrölve
chilipehely csak egy kevés
vaj
friss bazsalikom

A sárgarépát nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Olivaolajra tettem a hagymakrémet és a vékonyra szeletelt fokhagymát. Átforgattam egy kicsit és rögtöm ment rá a sárgarépa. Hagytam kicsit sülni, majd egy kevés vizet adtam hozzá és fedő alatt elkezdtem párolni. Sóztam és a mézet is belekevertem. A rozmaring ágacskát egyben rátettem a tetejére.

Közben a lime héjából csíkokat vágtam, majd meghámoztam a gyümölcsöt és néhány cikket a héjjal együtt a répához adtam. A vizet pótoltam, még egy keveset felvett.



Amikor kellőképpen megpuhult a sárgarépa, az előzőleg tejjel símára kevert kukoricakeményítővel sűrítettem. A tejből annyit öntöttem még pluszban hozzá, hogy a megfelelő főzelékes sűrűséget elérje.

Végül belekerült a durvára aprított bazsalokom is, néhány levélellel pedig díszítettem.

Az előzőleg készített töltött dagadóval is jó volt, de akár tükörtojással, fasírttal lehet egy jó ebéd belőle.
Nagy melegben pedig a hűtőből elővéve délutáni csemege.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése