2014. december 17.

Túrós- szezámos sós kockák

A klasszikus egyensúly túrós pogácsát alakítottam át egy kicsit. Ha a zsiradék mennyisége ugyanannyi, mint a liszt és a túró, akkor nagyon zsíros nekünk, ezért kicsit könnyítettem rajta. A finomlisztet is felcseréltem teljes kiőrlésű és rétesliszt keverékére. Jobb lett, mint az eredeti ☺


 Hozzávalók:

25 dkg túró
15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
10 dkg rétesliszt
12 dkg margarin vagy 8-9 dkg zsír
1,5 teáskanál só
1 csapott mokkáskanál szódabikarbona
2-3 evőkanál tejföl

1 tojás sárgája a kenéshez
fekete és fehér szezámmag a tetejére

Nagyon gyors és kevés munkát igénylő ez a sós harapnivaló. Egyetlen „hátránya”, hogy a pihentetést nem lehet megúszni. Reggel összeállítottam a tésztát, de délutánra már kipihente magát a hűtőben és lehetett csinálni.


A sok pogácsa mellett néha kell egy kicsit más forma is, ezért most a kocka mellett döntöttem. De ha már... akkor legyen most szabályos ☺ Az ujjnyi vastagra kinyújtott tésztát vonalzó szélességűre daraboltam egy derelyevágó segítségével.

Sütőpapírral borított tepsibe pakoltam őket és megkentem a felvert tojás sárgájával.
Egyik sort fekete, a másik sort pedig fehér szezámmaggal szórtam meg. Eszembe jutott, hogy ki lehetne rakni csipesszel a dobókocka pöttyeit, de ez már azért nem az én műfajom ☺


A tepsit a 180º C-ra előmelegített légkeveréses sütőbe tettem és 20-25 perc alatt szép pirosra sütöttem a kockákat. A szódabikarbonától kicsit megemelkedtek, így tényleg majdnem tökéletes kockák lettek.
Frissen finom ropogós a külseje, puha a belseje. Zárható dobozban jó pár napig eláll, másnap már az egész puha és ekkor a túró íze is jobban előjön. Finom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése