2014. december 5.

Majorannás-gombás marharagu leves

Az őszi – téli esős, ködös idő nekem egyet jelent az asztalon gőzölgő ízletes és tartalmas levesekkel – ennyi jó legyen már legalább ☺ Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen leves után lehet sütni valami finomat...



Hozzávalók:

40 dkg marha lábszár vagy „gulyáshús” nagy kockákra vágva
1 maréknyi szárított vargánya meleg vízben megpuhítva
1 kis fej vöröshagyma apróra vágva, vagy 1 teáskanál a hagymakrémből
2 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
2 sárgarépa
1 nagyobb fehérrépa
½ nagy zeller
marhahúsleves alaplé
3-4 babérlevél
fél marék szárított majoranna
friss snidling felaprítva
frissen őrölt szines bors
1 púpozott teáskanál kukorica keményítő
3-4 evőkanál tejföl

Levesbetétet nem tettem bele, mert az ilyen levesek után többnyire valamilyen kelt, frissen sütött tésztaféle következik... vagy egy jó kis palacsinta ☺

Egy kevés olivaolajon a marhahús kockákat nagy lángon alaposan körbe pirítottam, csak utána nyomtam bele a hagymakrémet és tettem bele a fokhagymát. Kicsit kevergettem, majd egészen kevés alaplével felöntöttem. Beletettem a babérlevelet és a majorannát és fedő alatt hagytam a húst puhulni. A folyadékot folyamatosan pótoltam.

Közben megtisztítottam a leveszöldségeket. A sárgarépát 2 cm-es darabokra, a zellert és a fehérrépát még nagyobb szeletekre vágtam.


Amikor már látszott némi remény arra, hogy meg fog puhulni a hús, beletettem az időközben felpuhult gombát a levével együtt. Így együtt is főztem őket, majd a leveszöldségeket is hozzáadtam és ekkor már felöntöttem az alaplével, illetve még egy kevés vízzel a kívánt mennyiségre. Pótoltam a sót, borsot és tovább, immáron készre főztem.

A keményítőt egy kevés vízzel simára kevertem, belekevertem a tejfölt is és a levesbe kanalaztam folyamatos keverés mellett. Már csak éppen felforraltam, elzártam a lángot, beleszórtam a frissen felaprított snidlinget és fedő alatt hagytam kicsit pihenni.

Igazi intenzív ízű melengető leves lett, a babérlevél a majorannával tökéletes párost alkotott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése