2015. november 11.

Mangós kókuszos túrókrém

Köszönet Konyhavirtuóznak a remek ötletért, receptért ☺ Nemrégiben cca 35-40 év kihagyás után elkövettem azt a baklövést, hogy vettem egy vaniliás krémtúrót. No komment, újabb 50 évig biztos nem fog ez előfordulni. Krémtúrót inkább itthon, tetszés szerint ízesítve, szinesítve.


Ez a recept megtetszett, kicsit átalakult persze, ahogy az már lenni szokott.  Egy kevés rózsavízzel, rózsaszirommal kiegészítve pedig a Karib tenger vidékéről máris az 1001 éjszaka világába repültünk.

Hozzávalók:

25 dkg tehéntúró
1 enyhén cukrozott mangó befőtt konzerv
1 maroknyi kókuszreszelék
4-5 teáskanál porcukor (ízlés szerint)
3-4 evőkanál görög joghurt
1 mokkáskanál vaniliás cukor
csipetnyi só (túróba mindig kell!)
2 teáskanál rózsavíz
néhány szárított rózsaszirom

A rózsaszirmot egy kis üvegtálban megöntöztem a rózsavízzel és hagytam állni. A mangó befőttet leszűrtem, lecsepegtettem.

A túrót kikevertem a sóval, cukrokkal, kókuszreszelékkel és annyi joghurttal, hogy krémes, de ne túl folyós legyen. Lehetne éppen botmixerrel teljesen simára is kidolgozni, de így jobban szeretem. A rózsavízből azt a kb. kiskanálnyit, amit nem szívtak fel a szirmok, szintén belekevertem.
A mangó húsát botmixerrel pürésítettem, ez is legyen krémszerű, a levére egyáltalán nem volt szükség.

Lehetett is kanalazni poharakba először egy fehér, majd egy sárga réteg következett.
A tetejére néhány rózsaszirom és mehet a hűtőbe. Azonnal is fogyasztható, de e száraz kókuszreszeléknek azért kell némi idő, hogy kiadja az aromáját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése