2014. november 2.

Rizskoch

Azok közé tartozik ez is, amiket szeretünk, mégis ritkán kerülnek az asztalra. Az ok persze ismeretlen ☺ 7-8 éve is van annak, hogy utoljára készítettem. Azóta kiművelődtem a rizsek terén és most kerek szemű Arborio rizsből készült, ahogy azt kell.



Hozzávalók:
  
12 dkg Arborio vagy más kerek szemű rizs
½ liter tej
1 dl víz
2 tojás
10 dkg kristálycukor
csapott mokkáskanál só
2 dkg vaj
maroknyi mazsola
reszelt citromhéj
vanilia rúd kikapart belseje vagy aroma

A rizst most megmostam, majd a felmelegített vaj felére rádobtam és jól átforgattam. Felöntöttem a vízzel, hozzáadtam a sót és a cukor felét és majdnem teljesen hagytam a vizet elforrni. Ekkor öntöttem hozzá a tejet és beletettem a vaniliát.
Amikor felforrt, takarékon fedő alatt megfőztem, időnként megkeverve. Ezután hideg helyen hagytam a gőzében hogy a még rajta lévő folyadékot felszívja.

Közben a mazsolát egy szűrőben gőz fölött megpuhítottam.

A cukor másik felét a maradék vajjal és a tojások sárgájával habosra kevertem. A citromhéjat is beleforgattam.
A kissé kihűlt rizst villával fellazítottam és összekevertem a cukros vajas krémmel. A mazsolát is belekevertem.


A fehérjét kemény habbá vertem és óvatosan a masszába forgattam.
Kivajazott, lisztezett sütőedénybe simítottam és az előmelegített 180º-os sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöttem.
Akkor jó, ha a teteje már szép pirosra sült.


Langyosan is és hidegen is fenséges csemege, de a tökéletes hatást némi finom házi baracklekvárral lehet elérni.


4 megjegyzés:

  1. Nyújthatom a virtuális tányéromat.... <3 :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem,es ahogy te is,mar nagyon regen nem kerult asztalra...most meglattam nalad,es el is keszitem,koszi szepen...:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök Cicamica :) Sokszor erre jó egy feltett recept, hogy eszünkbe jusson egy-egy étel :)

    VálaszTörlés