2016. március 16.

Gesztenyés bögrés sütemény rumos meggyel

Télbúcsúztatónak szántam ezt a kevert, egyszerű de nagyon nagyszerű süteményt. Az utolsó, még „raktáron” lévő fagyasztott natúr gesztenyemasszának keresgéltem méltó helyet, de nagyon krémes dolgot nem akartam most. Ez azonban a jó kis házi rumos meggyel...... pazar lett.


Hozzávalók:

2,5 dl-es bögre vagy mérőpohár ez lesz most a mércénk, mérleg sem kell.
2 bögre liszt (1 búza finomliszt + 1 tönköly finomliszt)
1 cs. sütőpor
csipet só
1 bögre kristálycukor
1 cs. vaniliás cukor
2 tojás szétválasztva
25 dkg natúr gesztenyemassza
½ bögre semleges olaj
1 bögre natúr sűrű joghurt
2 evőkanál süthető csokireszelék vagy darabkák
1 bögre rumban eltett meggy (helyette mehet meggybefőtt)
2-3 evőkanál rumos meggy lé (helyette rum)

A fagyasztott gesztenyemasszát felengedés nélkül (!!) nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Így könnyű, pelyheket kapunk. A rumos meggyet pedig tegyük bele egy szűrőbe és csepegtessük le alaposan.


Az általában szokásos módon állítottam össze ezután a tésztát. A tojások sárgáját a cukrokkal, olajjal , végül a joghurttal kihabosítottam. A liszteket a sütőporral elkevertem és ezt is a keverékbe forgattam. Végül ment bele a lereszelt gesztenye és a csoki darabkák is. A fehérjéből a sóval kemény habot vertem, amit óvatosan a tésztához forgattam.


Egy 20x32 cm-es sütőedényt kivajaztam, megszórtam rétesliszttel és ebbe simítottam bele a masszát. A rumos meggyet egy kevés liszttel megszórtam, összeforgattam és a tészta tetején elosztottam.

Légkeveréssel 180ºC-on sütöttem először 10 percig. Majd a hőfokot kicsit csökkentve (kb. 160-ra) további 40-45 percig sült. Tűpróba fontos, mert a sütési idő az edény méretétől is függ. Ez így 5 cm magas lett, idő kellett, hogy átsüljön.


Ha kihűlt, lehet szeletelni. A tetejére egy kis porcukor, csokoládéöntet, esetleg tejszínhab mehet. De a legjobb hozzá egy kevés meggylikőrt vagy egy édes vörös csemegebort iszogatni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése