2016. március 2.

Tekert kakaós kalács

Megint régen volt kalács, ma nekiálltam. Megint egy kicsit másmilyenre formáztam, alakítottam, mert így sokkal érdekesebb a dolog. Egy leves után ez volt az ebédünk. Kakaóval, vajjal, lekvárral, mindenhogyan finom. A recept szinte ugyanaz most is, a családi alaprecept.


Hozzávalók:

40 dkg liszt (10 dkg finomliszt + 20 dkg rétesliszt + 10 dkg tönköly liszt)
8 dkg porcukor
4 gramm só
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő a cukros tejben felfuttatva
1 tojás sárgája
8 dkg olvasztott vaj
1 maréknyi mazsola
2 teáskanál holland kakaópor
tortadara őrölve a tetejére

Ezt a feltekerős módszert egyszer már kipróbáltam, amikor kelt kuglófot sütöttem. Most kalácsként készült el a kenyérformában.


A liszteket a sóval, porcukorral jól összekevertem, majd robotgépbe tettem és hozzáöntöttem a tejben felfuttatott élesztőt. A tojás sárgáját kicsit összekevertem és az is ment bele. Végül az olvasztott vajat is alaposan beledolgoztam.
10 percig pihentettem a keverőtálban majd lisztezett felületen átgyúrtam még egyszer és a letakart  tálban 35-40 percig kelesztettem.


A 30 x 10 cm-es kenyérformát eközben előkészítettem, kivajaztam.
A megkelt tésztát ketté osztottam, az egyik felébe beledolgoztam a kevés tejjel lekevert kakaóport. Ez már önmagában márványos lett, egyenetlen mintával. Külön-külön kinyújtottam olyan szélesre, mint a sütőforma, majd a kakaósat rátettem a fehérre és megszórtam a mazsolával. Ezután feltekertem az egészet és beletettem a formába.
Újabb 10 perces várakozás következett, ezalatt bekapcsoltam a sütőt 200ºC-ra (alsó-felső állás) és előkészítettem a félretett tojás fehérjét.
Megkentem a kalács tetejét, rászórtam egy kevés tortadarát és 35 perc alatt készre sütöttem. Kb. 10 perc után a hőfokot lecsökkentettem 180ºC-ra.


A formából azonnal kivettem és rácson hagytam kihűlni. Gyönyörűen szeletelhető és nincs két egyforma mintájú szelet ☺

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése