2014. március 25.

Kagylótészta lazaccal és édesköménnyel

A füstölt lazacra teljesen ráindultam az utóbbi időben... a steak és a vékonyra szeletelt változat is nagyon finom és pont olyan kiszerelésben adják, ami egy kétszemélyes eledelhez elegendő. Az édeskömény pedig kiváló partner neki különösen akkor, ha még a narancsot is segítségül hívjuk...


Hozzávalók (2 – 3 adag)

25 dkg színes durum kagylótészta
1 csomag (10 dkg) szeletelt pácolt füstölt lazac 
1 db édeskömény gumó
1 narancs + narancslé
1-1,5 dl tejszín
kevés vaj
édesköménymag
mustár
fehérbors
zöld chilipehely ízlés szerint

A tésztának 11-12 perc a főzési ideje, ezért csak felforraltam a vizet, sóztam és melegen tartottam, hogy tökéletesen tudjam majd a tésztafőzést időzíteni.

Az édesköményt négyfelé, majd 2-3 mm-es szeletekre vágtam és olivaolaj és vaj keverékén feltettem egy serpenyőben kicsit pirulni. Sajnos nem sok zöldje volt, de azt megmentettem és félretettem. Sóztam, édeskömény magot őröltem rá, egy kis fehérborsot és zöld chilipelyhet is adtam hozzá és felöntöttem egy kevés  narancslével (frissen facsart, de akár a 100%-os rostos juice is tökéletes)

Fedő alatt pár perc alatt meg is puhult annyira, amennyire akartam, vagyis roppanós maradt egy kicsit. Felöntöttem a tejszínnel, belenyomtam egy kávéskanálnyi mustárt és beforraltam, majd félrehúztam és beletettem a tésztát a forró vízbe.



Közben a lazac szeleteket vékony csíkokra vágtam, a narancsból pedig filézett szeleteket készítettem.

A lazac csíkokat beletettem a mártásba, 2-3 evőkanálnyi tésztavízzel felöntöttem és hagytam átmelegedni és összeállni a mártást.

A leszűrt tésztát egyenesen a mártásba tettem, átforgattam, egyet forraltam rajta és azonnal tálaltam. A narancsszeletekkel és az édeskömény zöldjével megfejelve fenséges ebéd lett belőle.

Sokkal egyszerűbben elkészíthető, mint ahogy gondolnánk az összetevők alapján, az íze pedig leírhatatlan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése