2014. március 6.

Tojásos sült rizs dobva-rázva

vagyis stir-fry Jamie Oliver módra zöldségekkel, egy "Szakácsmustra" nevű gasztroblogger játék apropóján. Főtt rizs sokszor megmarad, csak el kell tenni a hűtőbe és másnap már el is készíthetjük ezt az izgalmas és gyors ételt – szinte bármilyen zöldségekkel, amik éppen adódnak.


Hozzávalók:

jól behűtött főtt hosszúszemű, basmati vagy jázmin rizs
1 piros színű paprika – Kápia paprikát használtam
3 szál szárzeller (vagy más zöld színű: borsó, zöldbab stb.)
szárított, beáztatott vagy konzerv gomba jól lecsepegtetve
zöldhagyma vagy snidling
2 gerezd fokhagyma
1 hüvelykujj begynyi gyömbér lereszelve
1 chilipaprika vagy chilipehely ízlés szerint
2 tojás
szójaszósz 1-2 evőkanállal
1 evőkanál pirított szezámolaj
lime lé
frissen őrölt bors

Nagyon fontos az alapos előkészítés, mert az étel percek alatt készül el, közben nincs idő sem előszedni, sem felvagdosni már semmit.


Felszeleteltem a zöldségeket hosszúkásra (bármilyen zöldségből lehet készíteni, de lehetőleg jó szines legyen). A tojásokat felvertem, a fűszereket, szószokat odakészítettem, csak a rizst hagytam a hűtőben, hogy jó hideg maradjon.

Olivaolajat öntöttem egy vastag falú serpenyőbe (wok híján), jól felforrósítottam és beletettem a vékonyra szeletelt fokhagymát, a reszelt gyömbért és a chilipelyhet. Összeforgattam és már ment is bele a gomba, 1-2 perc után a zellerszár is és amikor pirulni kezdett, a paprika is. Megint csak néhány kavarás, mert a zöldségeknek roppanósnak kell maradniuk és nyakon öntöttem a szójaszósszal és azonnal beleszórtam a hideg rizst. Kevergetve sütöttem, ismét csak néhány percig és mikor már kezdett lepirulni, ráöntöttem a felvert tojásokat és hozzáadtam a szezámolajat, majd egy kevés lime lét. Egy kis frissen őrölt bors és most szórtam rá a felaprított friss snidlinget. Gyors keverés és azonnal tálaltam.

A tányéron megszórtam durvára vágott friss petrezselyemzölddel (koriander lett volna az igazi, de nem volt és annyira nem is szeretem).

Mennyei volt, máskor is lesz más hozzávalókkal. Külön tetszik benne, hogy kiváló maradék „eltüntető”, illetve változatossá tehető a mindig más zöldségekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése