2014. március 14.

Háromsajtos pizza

Örök hálánk Balázsnak, aki megosztotta velünk a tökéletes és igazi olasz pizza készítésének minden csínját –bínját.
A fele adagból készítettem el a mai csodás ebédünket alaposan megfejelve 3 különböző sajttal.



Hozzávalók – 1 óriás 33 cm-es pizzához

25 dkg finomliszt
½ zacskó szárított élesztő
150 ml melegvíz
½ dl olivaolaj
1 mokkáskanál kristálycukor
1 kávéskanál só

Balázs pizzaszósza – 3-4 evőkanállal
1 cs. mozzarella (ne az ún. pizzamozzarellát vegyük !!)
20 dkg durvára reszelt trappista sajt
10-15 dkg durvára reszelt márványsajt
5-6 ecetes pepperoni paprika
  
A mérőedénybe beletettem a meleg vizet a cukorral, élesztővel és az olivaolajjal és letakarva felfuttattam.

A lisztet elkevertem a sóval és a felfuttatott élesztőt a lisztbe adagoltam közben villával kevergettem, próbáltam egyben tartani. Ezután már kézzel alaposan meggyúrtam, kidolgoztam és olivaolajjal kikent üvegtálban ¾ óra alatt megkelesztettem.



Lisztezett gyúrólapon még egyszer átdolgoztam és a kézi módszerrel kihúzogattam a pizzasütő lap méretére – ez a művelet elbír még némi gyakorlást a jövőben :)

Megkentem a Balázs féle pizzaszósszal  – ezt már korábban elkészítettük, hűtőben 1-2 hete kibír.
Először a lecsepegtetett mozzarellát tépkedtem rá, majd a kétféle reszelt sajtot is ráhalmoztam. 



Ecetes pepperonikat helyeztem a tetejére és az időközben 275ºC-ra felmelegedett sütőbe csúsztattam.
Légkeveréssel kb. 10 perc alatt megsült.

A sajtok gyönyörűen megolvadtak, a tészta alul is aranybarnára sült... csoda finom lett.

2 megjegyzés: