2014. március 18.

Albondigas - húsgombóc leves

Előfordult már velem, hogy a gombhoz vettem a kabátot :) Jelen esetben a spanyol pimentón – füstölt pirospaprika volt a gomb. Olyan ételre vágytam, amibe lehet adagolni belőle jócskán. Így született meg ez fogás, melyet egy néhány éve egy krakkói argentin étteremben evett „Albondigas” nevű csodás leves ihletett


Hozzávalók:

A gombócokhoz:
25 dkg darált marhahús
25 dkg darált sertéshús
1 tojás
4-5 evőkanál zsemlemorzsa
1 jókora marék szárított snidling
fehérbors

Összeállítottam a masszát és hűtőbe tettem addig, amíg a levest előkészítettem.

A leveshez:
3 db nagy paprika vegyes színekben (kaliforniai vagy kápia)
1 kis fej sonkahagyma vagy vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
pimento füstölt őrölt paprika
sűrített paradicsom
pici cukor
pici citrom- vagy lime lé

A paprikákat zöldséghámozóval meghámoztam (ezt nem kell normál esetben, de én nem szeretem a héjakat) és csíkokra vágtam. Egy kistálnyit félretettem belőle – ez lesz majd a levesbetét.

Olivaolajon éppen csak megforgattam az apróra vágott sonkahagymát és a vékonyra szeletelt fokhagymát és már dobtam is rá a felszeletelt paprikákat. Pirítottam egy kicsit, majd lehúztam a tűzről és jól megszórtam a pimentoval. Kevés vízzel felengedtem, belenyomtam a sűrített paradicsomot, sót, cukrot, citromlét és fedő alatt puhítottam.


Közben megformáztam a húsgolyókat.

Amikor nagyjából összefőttek, botmixerrel krémesítettem, felöntöttem még vízzel és belepakoltam a húsgolyókat.
 Beállítottam a vízmennyiséget és 15-20 percig főztem kis lángon, fedő alatt.
A szeletelt nyers paprikacsíkokkal és ízlés szerint erős paprikával megszórva tálaltam.

Tartalmas és nagyon ízletes leves, tökéletes bevezetése lehet egy palacsintának, vagy bármilyen más süteménynek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése