2016. január 20.

Illatos alma csemege

Kompót helyett ezt a natúr, az alma valóját megőrző, sőt felerősítő megoldást nagyon szeretem Az alma önmagát adja, nem kell hozzá az égvilágon semmi, a fűszerek is csak extrák.
Ilyenkorra az almák már veszítenek nedvességükből, nem mindig jó nyersen enni őket. Az ilyen darabokból szinte mindig elkészítem ezt a – nevezhetjük köretnek, de akár desszertnek is – finomságot. De friss almából is lehet, sőt... körtéből is ☺


Hozzávalók:

2 – 3 db alma (Idaredből szeretem a legjobban)
1 darabka fahéj
1 csillagánizs
1 zöld kardamom hüvely kicsit megszurkálva
szárított hibiszkusz virág


Az almákat meghámoztam, negyedbe vágtam, kimagoztam, majd a negyedeket 3 darabra vágtam. Elkezdtem belepakolni egy kisebb tűzálló tálba. Egy alma után szórtam 3-4 hibiszkusz virágot, elhelyeztem valamelyik illatos fűszert, majd ment a következő alma. Amikor minden elfogyott, rátettem a tál tetejét és ment a mikróba (1000 watt) 6 percre. Úgy számolhatunk, hogy almánként 2 perc szükséges.


Ne rakjuk nagyon tele az edényt, mert ahogy forr, kihabozhat belőle. Amikor kész, egyszerűen ott kell hagyni, ahol van, vagy kivehetjük és hagyjuk kihűlni. A tál alján összegyűlt levet a gyümölcsdarabok visszaszívják mire kihűl az egész és egy csodás, rózsaszín illatos különlegesség lesz belőle.
Az csak hab a tortán, hogy semmi plusz cukrot nem igényel, tökéletesen elég az alma természetes cukortartalma. Minden íz benne marad, olyannyira, hogy ha csak úgy natúr készítjük el, akkor is nagyon finom. A fűszerekkel csak még különlegesebbé tehetjük.
Hűtőben pár napig tökéletesen eltartható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése