2016. január 23.

Sütőtökös sajttorta

Névrokon és szellemiségében is rokon az a blog, ahonnan ez a szuper recept származik :) Ők a Fűszer és Csemege és itt az ő verziójuk.. Minimálisan változtattam csak,  annyira nem centiztem ki a hozzávalókat. A mascarpone 250 grammos, az mind belement pl. Meg a pirított tökmag a tetején, az saját. Kicsit másként is fűszereztem,  mézeskalácsos gyömbéres ízeket kapott.
Akárhogy is, köszönöm Nektek, igazi különleges csemege lett ez.


Hozzávalók  (18 cm-es kapcsos tortaformához):

25 dkg sütőtök püré (megsütött tök pürésítve)
25 dkg mascarpone
2 egész tojás
csipet só
10 dkg cukor
3,5 dkg kukorica keményítő
1 csomag zabkeksz (215 gramm)
7 dkg vaj
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
1 mokkáskanál őrölt gyömbér
pirított tökmag a tetejére

A zabkekszet durvára törtem – először a saját csomagolásában, majd mozsárba téve – és összekevertem a megolvasztott vajjal. A tortaformát kivajaztam és megszórtam barna cukorral (megfogadtam a tanácsot és ettől tényleg finom ropogós lett). Belesimítottam a vajas keksz masszát és betettem a hűtőbe ½ órára.

A többi összetevőből robotgéppel alapos keveréssel krémet kevertem. Kicsit híg, de ilyen, nincs baj vele. Ez a krém ment a keksz alapra, majd a tetejére szórtam a pirított tökmagokat.
170ºC-ra előmelegített sütőbe tettem és kb. 50 perc alatt megsütöttem. Figyelem!  A kapcsos tortaforma nem zár tökéletesen, ezért tegyünk alá egy másik tepsit, ami felfogja az esetlegesen kifolyó megolvadt vajat. Mert ki fog folyni, szinte biztos ☺ de csak egy kevés.


Akkor kész a torta, ha szemrevételezéssel megállapítható, hogy a teteje középen is megszilárdult. Tűpróbával azért tanácsos leellenőrizni.
A sütőből kivett tortát a formában hagytam, rácsra tettem először szobahőmérsékleten hűlni. Egy fél óra múlva késsel óvatosan körülvágtam, mert ekkor már elkezd összehúzódni. Ezután hűtőbe került másnapig. Szeletelni csak több órás hűtés után lehet.

Másnap gyönyörűen felszeleteltem és nagy sikert aratott. Finom, krémes, fűszeres és a sózott tökmag a tetején, valamint a ropogós kekszréteg együtt mennyei.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése