2016. január 28.

Kolbász kabátban almás lilakáposztával

Ezt az ételt igazán nagyon szeretem és azokon a napokon, amikor nincs mód vagy kedv főzőcskézni, tökéletes ebéd tud lenni. Egy-két kiegészítő azért dukál hozzá, ami jelen esetben egy téli nyers ízbomba saláta. A saláta miatt teszem fel a bejegyzést, mert a tekert kolbászhoz nemigen kell mankó ☺


Hozzávalók:

1 db 125 grammos fagyasztott leveles tészta lap
2 db csípős Puszta debreceni kolbász
tojás sárgája a kenéshez

1 alma (Idared vagy Jonagored)
1 fél marék dió durvára törve és megpörkölve
vékonyra szeletelt lila káposzta
balzsamecet vagy sherry ecet
hidegen sajtolt repceolaj
frissen őrölt bors

A leveles tésztát egyszerűen csak kinyújtottam, kettévágtam hosszában és mindkettőbe beletekertem egy – egy kolbászt. Megkentem tojás sárgájával és légkeveréssel 180ºC-on kb. 20-25 perc alatt szép pirosra sütöttem.


Közben elkészítettem a salátát: a lila káposztát nagyon vékonyra szeleteltem és megsóztam, jól összeforgattam. A diót szárazon megpörköltem egy kis serpenyőben.
Az almát negyedekre vágtam, magházát eltávolítottam. 1 negyed cikket félretettem, a többit meghámoztam és nagy lyukú reszelőn lereszeltem.


A reszelt almát összekevertem a káposztával, meglocsoltam az olajjal, ecettel, sóval, borssal megszórtam és kézzel összeforgattam.
Tányérra tettem a megsült kolbászt, mellé halmoztam a salátát. A tetejére szórtam a pörkölt diót, majd a félretett almából hajszál vékony szeleteket vágtam, ezzel díszítettem. Finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése