2016. január 3.

Kelbimbós csicseris leves

Gondolkodtam rajta, hogy lencsét is teszek bele, meg babot a mondóka miatt ☺ Végül elégségesnek bizonyultak a kiválasztott zöldségfélék. A vajas galuska volt a lényeg – ezt szerettem volna enni megint. Egy  egyszerű, de gazdag zöldségleves abból, ami éppen van kéznél és a kiskanállal beleszaggatott vajas galuskák.....  ennyi ☺ Ha már ilyen hideggel indul az év, legyen egy jó melengető leves az első bejegyzés.


Hozzávalók:

sárgarépa, kelbimbó, zöldborsó, csicseriborsó – és/vagy ami éppen van otthon.
vöröshagyma, vagy hagymakrém
1 gerezd fokhagyma
petrezselyem
lestyán
3 szem szegfűbors
frissen őrölt  tarka bors
kevés chili pehely
frissen őrölt fekete bors
valamilyen alaplé, ha még erőteljesebb ízekre vágyunk.
1 tojás
liszt (kukorica + búza finomliszt)
vaj
1 kemény tojás


Elkészítettem a zöldséglevest – olivaolajra rádobtam a vékonyra szeletelt fokhagymát, a hagymakrémet és a felszeletelt zöldséget, pirítottam egy keveset, majd a felszeletelt sárgarépával kezdtem. Jól átforgattam, kicsit pirítottam és egész kevés vizet adtam hozzá. Beleszórtam a chilipelyhet. a szegfűborsot, borsot, sót, szárított lestyánt. Ezután a kelbimbó és a borsó következett és a vízmennyiséget is növeltem.
A csicseriborsó, mivel már főzött állapotú volt, csak a végén került bele.

Hagytam főni, közben megfőztem 1 tojást és elkészítettem a vajas galuskát:
1 tojást felvertem, 1 szeletke vajat belekevertem (20 dkg-os vajból ½ cm-es szelet kb.) sóztam, szórtam bele 1 evőkanálnyi kukoricalisztet. Villával elkezdtem kidolgozni, innentől már finomlisztet tettem bele, annyit, hogy nokedli állaga legyen.

Amikor a zöldségek már megpuhultak a kíván állagúra, akkor kávéskanállal beleszaggattam a galuskákat a levesbe. Néhány percig főztem, majd elzártam a gázt és a durvára darabolt petrezselyem zöldet a tetejére szórtam.

A felszeletelt tojással díszítettem a levest a tányérban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése