2016. január 25.

Paella kolbásszal és brokkolival

Nagyon nagy kedvencem a paella.... ezt is lehet bátran variálni, kiválóan alkalmas az otthon fellelhető alapanyagok felhasználására. Így voltam most én is a fél szál kolbásszal és a fagyasztóban lévő néhány brokkoli rózsával. Ráadásul egy számomra új blogos játék a "Lássunk világot a konyhában" LVK 3. fordulójához is passzol, melynek házigazdája a Habverő és Fakanál blog. A téma természetesen Spanyolország.


Hozzávalók:

1 pohár Arborio vagy más, kerek szemű rizs (eredetileg paella rizs kellene)
½ - 1 szál csípós Chorizo kolbász 
néhány brokkoli rózsa
1 marék kesudió
1 marék zöldborsó
paella fűszerkeverékből (a legtöbb fűszerszaküzletben kapható) készült "alaplé"
fokhagyma vékonyra szeletelve
vöröshagymakrém
1 szárított csilipaprika
frissen őrölt fekete bors
pimento paprika (füstölt pirospaprika őrlemény)



Egy nagy méretű serpenyőben feltettem egy kis oliva olajon a felkarikázott kolbászt és megpirítottam. Kiszedtem őket és a visszamaradt zsiradékra ment a hagymakrém és a fokhagyma, majd beleöntöttem a rizst és jól átforgattam. Felöntöttem az alaplével, beleszórtam a zöldborsót, a megpirított kesudiót és elkevertem. Forrás után már nem nyúltam hozzá, hanem szép lassú lángon hagytam készre főni.
A paella úgy jó, ha az alja kicsit odakap. Nem kell nyilván szénné égetni, de egy kis pír csak jót tesz neki.

Amikor már majdnem jó volt, visszatettem a kolbászt, végül a tetejére tettem a brokkolit, melyet szeletekre vágtam. Fedővel letakarva pihentettem 5 – 10 percig, aztán lehetett tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése