2016. január 16.

Kocsonya

Kérj kedvenc hentesedtől két szép hátsó csülköt, három körmöt és egy-két fület és tisztítsd meg alaposan. De tényleg alaposan; gázlángon vagy egy zsebsárkánnyal (iparcikk boltban vedd meg, negyedáron adják, mint a dizájnos konyhaboltok) égesd le az esetleges szőr maradványokat, majd késsel alaposan kapard le a visszamaradt pörzsöt.



Nem kell földarabolni; egészben tedd egy szép, nagy fazékba és hideg vízben tedd fel főni. Amikor a víz felforrt öntsd le, öblítsd le hideg vízzel az összes húst, hogy az első habtól megszabadulj és tedd fel újra friss vízzel és most már a teatojásban a fűszerekkel és módjával sózd is meg. Ügyelj, hogy a víz ne forrjon, inkább csak gyöngyözzön és készülj rá, hogy most kb. egy órán keresztül kanállal kell leszedegetned habot. Ha már nincs hab a felszínen akkor érdemes beletenni a vörös hagymát, a fokit és ha úgy szereted a leves zöldséget, mert már nem fog zavarosodni és főzd még legalább 3 órát, de ne forrjon, éppen csak gyöngyözzön.
Ha egy hegyes késsel puhának találod a körömhúst elkészült, tedd hűvös helyre, hogy kezelhető szintre hűljön és kérd meg kedvenc kuktádat, hogy álljon neki a rabszolga munkának J


Hozzávalók:

2 egész csülök,
3 köröm,
2 fül,
kb. 20 szem fekete bors,
egy-két szép szerecsendió virág (erre érdemes rászokni, nagyon jó ízt ad a húsleveseknek és a hígabb mártásoknak!),
két fej vöröshagyma héjastól ( a héj szépen szinez)
5-6 gerezd fokhagyma,
1-2 sárga répa, 1 paszternák, de ez opcionális!

A kukta színre lép ☺


A csülköt és a körmöket is kicsontoztam és tálkákba osztottam őket. Kinek-kinek kedve szerint jutott, készült csak a csülök sovány húsával, a cupákokkal vegyesen, végül a körmösök és a répásak is előálltak. A kocsonyalét sűrű szűrőn átszűrtem, a zsírját leszedtem. Először kanállal, majd papírtörlővel. Ami ezután maradt, az már kellett is rá.
Az edényeket ¾-ig feltöltöttem, kicsit a pulthoz ütögettem, hogy ne maradjon bennük levegő. Így vittem ki őket tálcán az erkélyre. Ott tovább töltöttem őket a lével, egészen a tálka pereméig.


Másnapra előálltak a finomságok. Friss kenyérrel, ecetes-almás tormával, meyer citrommal ...... reggelire – ebédre – vacsorára. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése