2016. január 31.

Citromos kocka


Ez az egyszerű kevert sütemény hasonló formában már szerepelt nálunk. Hasonlóban, de nem így és akkor valahogy nem is ízlett. Egy kicsit változtattam és végül egy olyan megoldás született, ami maga az illatos bűnbeesés ☺


Hozzávalók:

15 dkg finomliszt
5 dkg kukoricaliszt
5 dkg rétesliszt és búzadara vegyesen
1 teáskanál szódabikarbona
csipet só
3 evőkanál kristálycukor
2 egész tojás
½ citrom leve
1 citrom lereszelt héja
1,5 – 2 dl tejföl vagy sűrű joghurt
szirupban eltett bébicitrom felkarikázva (helyette filézett mandarin szeletek) a díszítéshez

A sziruphoz:
2 citrom leve és lereszelt héja
3-4 evőkanál kristálycukor
annyi víz, hogy a teljes mennyiség 3,5 dl legyen.


A sütőt előmelegítettem légkeveréses állásban 170ºC-ra. Egy tűzálló tálat (24x15 cm) kikentem zsírral és megszórtam rétesliszttel.

A tojásokat a cukorral habverővel jól felvertem. Még robotgépet se nagyon érdemes elővenni, olyan könnyen összekeverhető a tészta. Hozzákanalaztam a joghurtot, a citrom levet és reszelt héjat és azzal is megkevertem. Egy másik tálban összekevertem a liszteket a sóval és a szódabikarbonával. Ezt  azután apránként beleforgattam a masszába. A szódabikarbona azonnal elkezdett dolgozni, ezért fontos, hogy a sütő már meleg legyen, mert azonnal be kell tenni. Gyorsan a tálba öntöttem és elegyengettem, majd ment is be a sütőbe.

10 percig sütöttem a fenti hőfokon, utána lejjebb vettem 150ºC-ra és még 20-25 percig sütöttem. Tűpróbával ellenőrizzük le, mielőtt kivennénk.


Amíg a tészta sült, elkészítettem a szirupot. Felfőztem, pár percig hagytam forrni, amíg a cukor teljesen felolvadt, majd melegen tartottam.

A tésztát kivettem a sütőből, húsvillával megszurkáltam egészen az aljáig és 5x5 cm-es kockákra vágtam. A forró szirup felét kanalanként ráöntöttem.  Ha hőálló vagy kerámia edényben készül, akkor különösen lassan adagoljuk a szirupot, nehogy elpattanjon az edényünk.


Kb. 30 perc múlva a maradék szirupot is rákanalaztam. Nem kell megijedni, hogy a lé a tetején áll, mert fel fogja az összeset szívni a tészta.
Bízzunk csak meg benne. Másnapra eltűnik a szirup, a tészta még magasabbra emelkedik és egységes, kellemes szaftos állaga lesz.

A tetejére nem is muszáj semmit tenni, de ha akarunk, akár még pirított mandulával is megszórhatjuk.Az előre felvágásnak köszönhetően könnyen tehetjük tányérra és kínálhatjuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése