2016. május 2.

Török vöröslencse leves

Matyi Éva barátnőm blogján olvasható a recept és a története is (Ezo Gelin corbasi) ami nagyon megtetszett, gyorsan neki is álltam. Volt itthon vöröslencsém egy 20 dkg-os adag, ebből 4-5 adag leves lett. A csodaszép narancssárga vöröslencse sajnos elveszti a színét és a formáját is, mire elkészül, de az íze nagyon kellemes. 



Szeretjük újabban a paradicsomosan készült hüvelyeseket levesnek is, babból, hagyományos lencséből és készült már hasonló.

Hozzávalók:

20 dkg vöröslencse
1 nagy púpozott evőkanál bulgur
1 fej vöröshagyma finomra vágva
2 gerezd fokhagyma nagyon vékonyra szeletelve
zöldség alaplé kb. 2 liter
½ liter  passzírozott paradicsom (passata)
1 teáskanál füstölt pirospaprika (pimento)
1 teáskanál édes pirospaprika
szárított menta
szárított kakukkfű
cukor
frissen őrölt fekete bors
olivaolaj
pepperonis olivaolaj vagy chilis olivaolaj és petrezselyem a tányérban a tetejére (ha szeretjük)
citromlé vagy vörösbor ecet a tányérban hozzáadva még üdébbé teszi


A lencsét nem kell áztatni, de átválogatni azért ajánlatos.
Olivaolajon megfuttattam, dinszteltem a hagymákat, majd félre húztam és hozzákevertem a pirospaprikákat. Felöntöttem a passzírozott paradicsommal, a zöldség alaplével és beletettem a lencsét és a bulgurt. Megfűszereztem, a cukor-só arányt azonban többszöri kóstolással, a vége felé tudtam tökéletesíteni.


20-25 perc alatt megfőtt minden, a lencsék szétmentek, de kicsit azért felismerhetők maradtak (kicsit!). Ettől a kellő sűrűséget megkapta az étel. Ez amolyan egytál ételnek is tekinthető egy finom meleg pitával vagy gözlemével például. De egy finom padlizsán saláta is lecsúszna utána.
Mivel több napra készült, másnap már egészen sűrű volt.

Itt még a török félholdat is sikerült a tányérba varázsolnom ☺☺☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése