2016. május 11.

Avocado krém joghurttal

Az idén ritka vendég volt nálunk az avokádó. Igen borsos áron adták, úgy kellett vadászni az időnként előforduló barátságosabb árfekvésű darabokra. Ezen alkalmak  egyikén fekete ráncos héjú gyümölcsöket találtunk. Egy egyszerű joghurtos krémet készítettem belőle, amit a bőrszerű héjba visszatöltve tálaltam.



Hozzávalók:

avokádó
görög joghurt
fokhagyma (por)
fekete bors
lime lé
oliva olaj


Az avokádót hosszában bevágtam a mag körül, majd megcsavarva ketté választottam. Kiszedtem a magot és nagyon alaposan kanállal kikapartam a húst. A zöld rész a legfinomabb, legtartalmasabb. Ezt a fekeet rücskös héjút jóval könnyebb kikaparni a szinte bőrszerű vastag héjból.


Ment minden az aprítógépbe és pillanatok alatt elkészült a finom kence. Piritóssal egy remek könnyű uzsonna vagy vacsora. Másnapra már kicsit megbarnul, ezért lehetőleg csak annyit készítsünk, ami rögtön elfogy. Egy kevés lila hagyma és néhány szelet hegyes erős paprika már csak extra volt a tetejére.

További avokádós receptek itt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése