2016. május 23.

Pofézni

A Lássunk világot a konyhában 6. osztrák fordulójára készült ez az egyszerűnél is egyszerűbb étel, eredeti nevén Pofesen. A „Bécsi konyha” című könyvemből való a recept. Lehet desszert, vagy egy tartalmas leves utáni második fogás is. 


Tipikusan a kamrapolcról illetve maradékokból összedobható. Ha a megmaradt szikkadt kenyérből valami édességre vágynánk, akkor ez adja magát.

Hozzávalók:

szikkadt, de nem csont száraz vékony kenyérszeletek
baracklekvár
1 tojás
tej
liszt
csipet só
vanilia kivonat
porcukor
kevés olaj a sütéshez

A lekvárba egy pár csepp pálinkát keverve intenzívebbé tehetjük az ízeket. Most a saját, 2 évvel ezelőtti sárgabarack lekváromból került bele, de bármilyen lekvár alkalmas a célra.


A kenyereket párosával kisebb darabokra vágtam és alaposan megkentem őket a lekvárral. Ez össze is kell, hogy fogja, ne legyen túl híg, mert akkor kifolyhat.

A tojásból, lisztből és tejből, vaniliával és sóval gyorsan kikeverve egy palacsinta tészta szerűséget kapunk, annál talán lehet kicsit hígabb. A könyv szerint a kenyereket tejbe kell mártani, de ezt értelem szerűen csak akkor tegyük, ha nagyon ki vannak száradva. Én kihagytam ezt a lépést.

A párosával összeragasztott lekváros falatkákat megmártottam a palacsinta tésztában és az olajon mindkét oldalukat megsütöttem. Papírtörlőre szedtem, majd rögtön szórtam rá egy kevés vaniliás cukrot. Langyosan a legfinomabb, porcukorral megszórva fánk- vagy bukta szerű élményt nyújt. A szegények eledele volt, de bátran készítsük el, mert pillanatok alatt megvan és egy jó laktató leves után tökéletesen elég.

További osztrák receptjeim itt vannak :  Sacher torta, bécsi kuglóf, almás rétes stb...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése