2016. május 15.

Mákos tönkölypiskóta eperrel és mandulával

Alapanyag mentésből született ez a sütemény, legalábbis részben. A mákos piskóta, mint olyan, ismert volt korábbról már. Volt azonban még 15-20 dekányi eper és egy olyan, kezeletlen héjú citrom, amit már sokáig nem tartogathattam. Így lett ezekből egy hirtelen gyorsan kikevert pihe-puha sütike.


Hozzávalók:
(1,5 dl-es mérőpohárral mérve minden)

1,5 pohár tönköly finom liszt
1 pohár kristálycukor
1 pohár darált mák
csipet só
1 vaniliás cukor
1 citrom rezselt héja
1 pohár langyos tej
1 tojás
½ sütőpor
1 evőkanál semleges olaj
1 marék szeletelt mandula megpirítva
15-20 dkg (vagy amennyi van) eper felszeletelve


Mindenképpen mákost akartam, de így kiegészítve az eperrel és a mandulával igazi ünnepi sütemény lett belőle.

Még robotgép sem kell hozzá, egyszerűen összekevertem a száraz hozzávalókat egy tálban. A tojást enyhén felvertem és belekevertem az olajat. Először ezt adtam a lisztes keverékhez, majd rögtön öntöttem hozzá a tejet is. Egy fakanállal néhányszor megkevertem, szépen el is keveredett néhány mozdulat után.



Egy kisebb tepsit (20x24 cm) kibéleltem sütőpapírral és meg is kentem a papírt egy kevés olajjal (a tésztában gyakorlatilag nincs külön zsiradék, ezért csináltam így).
Beleöntöttem a masszát, elegyengettem, majd az eper szeleteket elosztottam a tetején ferdén a masszába nyomva őket. A végén rászórtam a mandulát is.


190ºC-ra (als-felső) előmelegített sütőbe toltam, 10 perc után visszavettem a hőfokot 170ºC-ra és összesen 30 percig sütöttem. Tűpróba kell, biztos ami biztos.
Papírral együtt kiemeltem egy rácsra a tepsiből és hagytam kihűlni. Kockára szeleteltem és lehetett enni.
Nagyobb adagnál az arányok maradnak, egyszerűen egy nagyobb mérőpoharat kell használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése