2016. május 26.

Török csirkemáj gránátalma sziruppal

Még mindig Mautner Zsófi, mert a Szakácsmustra 17. fordulójának határidejét szerencsére Vöröskaktusz meghosszabbította. Két receptet néztem ki, most került sorra ez a különleges csirkemájas étel.




Nem írtam most át mert semmit nem változtattam, íme egy az egyben Zsófi receptje:

„Hozzávalók (2 adag)

25 dkg csirkemáj, falatnyi darabokra vágva
1 kávéskanál őrölt római kömény
1 kávéskanál őrölt szegfűbors
¼ kávéskanál őrölt fahéj
½ kávéskanál füstölt paprika (opcionális)
frissen őrölt bors
1+1 evőkanál gránátalmaszirup
1 evőkanál kacsazsír
1 evőkanál mazsola (ha van, korinthoszi), beáztatva

Tálaláshoz:
2 tortilla, kissé megmelegítve
1 csokor petrezselyem
1 lilahagyma, vékonyra szeletelve
1 kávéskanál szumák


A csirkemájat megmossuk, és konyhai papírtörlővel teljesen szárazra itatjuk. Apró (kb. 2cm-es) darabokra vágjuk. Megszórjuk a római köménnyel, szegfűborssal és a fahéjjal, ha használunk, a füstölt paprikával, borsozzuk. Meglocsoljuk a gránátalmasziruppal, összekeverjük. Szárazon felhevítünk egy serpenyőt.


Amikor forró, hozzáadjuk a kacsazsírt. Beletesszük a fűszeres csirkemájat, hozzáadjuk a beáztatott mazsolát, és erős lángon dobva-rázva, kb. oldalanként másfél-másfél percig sütjük, hogy kívül megpiruljon, de belül krémes, kissé rózsaszínű maradjon. Ekkor sózzuk. Azonnal a (mikróban, vagy vízgőz fölött megmelegített) tortillára halmozzuk. Mellé petrezselymet és vékonyra szeletelt lilahagymát kínálunk, amelyet megszórunk 1 kávéskanál szumákkal. A hagymás petrezselymet is a májra tesszük. Meglocsoljuk még 1 evőkanál gránátalmasziruppal, majd becsomagoljuk a tortillába.”


Annyit fűznék hozzá, hogy a hagymát előre megszórtam a sumákkal és a petrezselyemmel, összeforgattam és így tettem a májra a végén. A tányérra egy kevés sűrű joghurtot is kanalaztam, ez nagyon jól ment hozzá. Amúgy pedig amilyen finom az étel, olyan nehéz szépen fotózni, de mentségemre legyen mondva, hogy az eredetinél is hasonló lett az eredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése