2015. február 10.

Marokkói húsgolyók csicseriborsóval

Beleszerettem a Ras el Hanut fűszerkeverékbe.... elég beleszimatolni és előttem vannak a színes illatos fűszerbazárok. Ezt a receptet egy 2012-es Good Food magazinban találtam,  most eljött az ideje. Bárány helyett ugyan marhahús került bele, cukkini helyett néhány spenótlevél, de alapvetően nem sokat változtattam rajta. Köretként azonban illatos-kurkumás rizst választottam hozzá pita helyett.


Hozzávalók (3-4 adag):

20 dkg darált marhahús
1 hosszúkás lilahagyma
5 – 8 dkg friss kenyérmorzsa
1 tojás
½ teáskanál őrölt fahéj
frissen őrölt bors
2 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
6 db leveles fagyasztott spenótgolyó
1 üveg főzött csicseriborsó (400 ml)
1 doboz hámozott, kockázott paradicsom (400 ml)
csipetnyi cukor
½ teáskanál Ras el Hanut fűszerkeverék
chilipehely vagy szárított chilipaprika egészben ízlés szerint
koriander és/vagy petrezselyemzöld
3 – 4 db fürjtojás / tyúktojás

Először a nagyon apróra vágott lilahagymát kevés olivaolajon megfonnyasztottam és hagytam kihűlni. Egy kis edényben sós vízben pár perc alatt megfőztem a spenótleveleket és szűrőbe tettem lecsöpögni.


Közben a darált húshoz hozzáadtam a tojást, sót, borsot, fahéjat és jól elkevertem. Beletettem a lilahagymát is és elkezdtem a kenyérmorzsát adagolni bele. Annyit, hogy formázható legyen. A tojás elég nagy volt, így viszonylag sok kellett bele. Ezt a morzsát legegyszerűbben szikkadt, jóféle kenyér beléből aprítógéppel tudjuk előállítani.


Az apró húsgolyókat (19 db lett) 1-2 evőkanálnyi olivaolajon 7-8 perc alatt megsütöttem. Óvatosan forgattam, illetve a serpenyőt mozgatva értem el, hogy minden oldalról megsüljenek.  Kiszedtem őket papírtörlőre és az olajra dobtam a felszeletelt fokhagymát, majd durvára feldarabolt, spenótleveleket és a paradicsom konzervet is. Ízesítettem, fűszereztem és jó 20 percig főztem, hogy a savak kimenjenek belőle és jól besűrűsödjön. Gyártmánytól függő a konzerv darabolt paradicsom sűrűsége, az enyémhez még vizet is kellett önteni, ami aztán elpárolgott belőle a végére.


Amikor jó lett a mártás, beletettem a leszűrt és lecsepegtetett csicseriborsót. A tetején elhelyeztem a húsgombócokat is és hagytam egyet-kettőt rottyanni. Végül kanállal kis „fészket” nyomva beleütöttem a (fürj) tojásokat. Néhány perc után készen volt, akkor még egy kevés friss petrezselyem zölddel megszórtam.

Közben elkészült az illatos basmati rizs is, lehetett tálalni. Csodás ízek kerekedtek ki belőle.


4 megjegyzés:

  1. Ez aztán finom lehet! Tetszetős és különleges recept! :)

    VálaszTörlés
  2. Ehhez egy kicsit hasonlo, de mindenkeppen cuminnal is fszerezve a husgolyokat, nagyon finom. En hosszu, Kb 15-20 cm-es hurkapalcikara fuzom (Van ugy hogy golyok helyett egy hosszabb kolbaszt alakitok ki a palcika korul) es vagy mint grillezem, vagy tepsi szelekre rakva sutoben sutom. Uborkas, paradicsomos, hagymas yoghurt salataval nagyon finom!
    Azt hiszem a cumint ott romai komenynek hivjak! 🙋🏻🙋🏻🙋🏻💃💃💃😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, római kömény, nagyon szeretem :) Köszönöm a jó ötletet Judith :)

      Törlés