2015. március 8.

Chilis - nagyon csokis muffin

A csoki jó, a chilis csoki még jobb ☺ A nagyon csokis-chilis dolgok meg aztán egészen nagyon jók.... a muffin is jó, ha csokisan készül, akkor nagyon hamar el tud párologni a tányérról. Ebben a sütiben mindenféle megjelenési formájú, ám szigorúan fekete  csokiféleség előfordul... ettől olyan ellenállhatatlan.


Természetesen a chili nem kötelező bele sőt.... közkívánatra legközelebb el is marad majd. A tetejét kinek-kinek kedve szerint persze meg lehet szórni egy ki Cayenne borssal. Vagy egy kis jóféle chiliszósszal meglocsolni.

Hozzávalók:

12 dkg megolvasztott, de nem meleg vaj
12 dkg kristálycukor
1 cs. vaniliás cukor
3 tojás
3 púpozott teáskanál holland kakaópor átszitálva
15 dkg finomliszt
csipetnyi só
1 csapott teáskanál szódabikarbona
10 dkg csoki reszeleék vagy törmelék
csokilencse a tetejére
Cayenne bors és/vagy chilis olivaolaj tetszés szerint


Először az olvasztott vajat kevertem ki a cukrokkal, csak kézzel, még gép sem kell hozzá. A jó muffin titka állítólag az, hogy nem szabad nagyon kidolgozni. Akkor nem emelkedik meg. Megfogadtam a tanácsot és hamarosan a tojásokat beletettem a tálba, kicsit azokkal is átkevertem a masszát.
A lisztbe belekevertem a sót és a szódabikarbonát, a kakaót is beleszitáltam és jól összekevertem az egészet. Ezt adtam hozzá a tálban lévő vajas keverékhez, elkevertem a habverővel és végül a csokitörmeléket is hozzákevertem. Egy kevés Cayenne borsot szórtam még bele.


Ez az adag 12 db normál muffinhoz való. Ezt megfeleztem, de egy kicsit kisebb formákat választottam, így 9 db muffinom lett. A felezésnél 1 tojást vettem, a fél tojás helyett 1-2 evőkanálnyi tejet tettem bele.
Kis szilikon formákat kivajaztam és azokba két kiskanál segítségével szétosztottam a masszát. A csokilencsét a tetejükre szórtam.


A sütőt előmelegítettem 180ºC-ra légkeveréssel és 5-8 percig ezen a hőfokon sütöttem a muffinokat. Ennyi idő alatt elkezdtek emelkedni, így visszavettem a hőfokot 160ºC-ra és még 18-20 percig sütöttem.


Kicsit hagytam hűlni, majd papírkapszlikba tettem a sütiket. Ha enm lenne elég csokis, a tetejére még tehetünk egy kis csokiöntetet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése